Sponsing – bortkastede penger?

Ifølge ferske tall fra Norsk Mediestatistikk var det norske sponsormarkedet i fjor på ca. 3,28 milliarder kroner. Direktør Kristian Fæste i selskapet Xtra personell mener at mange av disse pengene er bortkastet.

I dagens utgave av Finansavisen vises det til en undersøkelse Infact har gjort for Xtra personell. Undersøkelsen viser at 37% av de ansatte i bedrifter som sponser idrett eller kultur mener at sponsingen ikke har noen positiv effekt for de ansatte. Fæste tror dette skyldes lite bevisst og strategisk tilnærming fra mange bedrifter.

De ca 3,28 milliardene som brukes på sponsing årlig fordeler seg på følgende måte:

  • Idrett: 2,4 mrd
  • Kultur: 0,6 mrd
  • Sosiosponsing: 0,28 mrd

One response to “Sponsing – bortkastede penger?

  1. Tilbaketråkk: Norges beste sponsorobjekter | Øysteins Blogg

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s