New York: Ønskeliste

Jeg har stort sett besøkt New York årlig de siste årene. Tips og opplevelser fra disse besøkene har jeg samlet i flere ulike bloggposter. Jeg har blant annet skrevet om Soho og området ved Columbus Circle. Bilder fra «farfars gate» i Brooklyn har jeg også lagt ut.

Nå fikk jeg lyst til å samle noen lenker til steder eller opplevelser jeg tror er verdt å oppsøke neste gang jeg får anledning.

Central Park South

5 responses to “New York: Ønskeliste

  1. Takk for tips. Har en dag i NYC neste uke. Skal i det minste prøve en biffrestaurant!

    -go

  2. Det høres ut som en god plan!
    Kan også anbefale lunsj hos Asiate på Mandarin Oriental (Time Warner bygningen ved Columbus Circle). Fantastisk utsikt over Central Park!
    http://www.mandarinoriental.com/newyork/dining/asiate/

  3. Kakemannen

    Pegasus Flight er MYE billigere enn Liberty.

  4. Det ble et litt forkortet New York opphold på meg – flytrøbbel. På USAs østkyst er det ofte fare for å bli stående med flytrøbbel. Denne gangen måtte jeg stå av flyet pga ‘vektproblemer’!!! Angivelig måtte flyet ha mere drivstoff pga dårlig vær – da måtte to passassjerer stå av. Jeg vant i trekningen!

    MEN,
    på lista di over ting å se i New York må du sette opp ‘The High Line’ – http://www.thehighline.org/. Moderne uterom i West Village på en gammel elevert jernbanelinje.

    -go

  5. Takk for påminnelsen om The High Line, Geir Olav. Det er en fantastisk park anlagt på og langs et gammelt t-banespor. Jeg har tidligere anbefalt denne, og foreslår at man går et tur der i skumringen etterfulgt av middag på http://www.thestandardgrill.com/ som ligger i kule Standard Hotel.

Legg igjen en kommentar

