Skuffet ex-sjefsekretær

Oslo Høyres Representantskap har vedtatt en god liste på de øverste plassene.c3b8ystein-taler-til-hs-08

Allikevel er jeg skuffet. Jeg er en stor tilhenger av Michael Tetzschner, så jeg er ikke skuffet over at han står på tredje plass. Nikolai Astrup er en god venn og en av våre fremtidige ledere, så jeg er ikke skuffet over at han står på 4de plass. Men, allikevel er jeg veldig skuffet over nominasjonskomiteen og representantskapet som har vraket den største tenkeren og beste retorikeren i norsk politikk, nemlig Inge Lønning. Med så mange gode kandidater hadde Oslo Høyre et luksusproblem, men ingen Høyreforening kan ha så god råd at man vraker en mann som Inge Lønning. Han burde absolutt vært blant de 5 første på Oslo Høyres liste.

Oslo Høyres representantskap har ofte stått overfor krevende beslutninger. Som regel har resultatet blitt balansert og godt. Så har ikke skjedd denne gangen.

Legg igjen en kommentar

